I morgon ska Oscar vinna Mello!

Äntligen är det dags! Som man längtar varje vår! I år är det faktiskt dessutom en väldigt jämnt och oviss final! Även fast många hyllar Frans så är det långt ifrån så klart som Måns förra året!

1. Panetoz – ”Håll om mig hårt”

Älskar denna låten, framförallt i kombination med uppträdandet! De bara skriker glädje! Men ingen eurovisionvinnare. För nu är det faktiskt eurovision vi laddar mot!

2. Lisa Ajax – ”My Heart Wants Me Dead”

Hon är superduktig och jag gillar introt till låten. Men sen händer inte mycket mer tyvärr och dessutom tycker jag inte att Lisas röst blivit "vuxen" ännu. 

3. David Lindgren – “We are Your Tomorrow”

På tal om bra intro och att de sen inte händer mycket... Jag gillar dock David skarpt men tyvärr räcker de tyvärr inte.

4. SaRaha – “Kizunguzungu”

Härligt! Glatt! Nytt! Underbart med alla dessa låtar som sprider glädje! 

5. Oscar Zia – “Human”

Ja!!! Jag älskar låten, budskapet och Oscar! Jag vill adoptera Oscar men har konstaterat att de kan bli svårt så nu tycker jag att lillebror kan leta upp honom på Tinder och dejta honom istället så att jag får honom i familjen ändå! Hejja Oscar! Jag kommer rösta som en galning!

6. Ace Wilder – “Don’t Worry”

Så besviken! Ace är supercool och jag såg verkligen fram emot efterföljare till Busy, men för mig blev det platt fall. 

7. Robin Bengtsson – “Constellation Prize”

Jag har hyllat denna hela tiden! Men egentligen är det bara "munspelsbiten" som jag gillar! Utan den hade den nog inte alls fastnat hos mig. 

8. Molly Sandén – “Youniverse”

En bra modern låt! Favorittippad från början men jag tror inte de blir en vinst. En bra placering absolut! Men inte bäst. Däremot är hon snyggast! Så jäkla orättvist. Hon borde utses till Sveriges vackraste och snyggaste!

9. Boris René – “Put Your Love on Me”

Kan verkligen inte sluta att tänka på parodin på den här! 😀 Putta på kombin Putta på kombin!! Barnen sjunger konstant på den! Originalet då... Skön, härlig och glad låt

10. Frans – “If I Were Sorry”

En ok låt att gå och sjunga på hemma. Men jag får panik när alla favorittippar Frans! Jag tycker verkligen inte att det är en vinnarlåt! Som jag sagt tusen gånger... Jag vill ha power i mello! Jag tappade dessutom all respekt för Frans efter hans deltävling. Egentligen inte själva grejen att han blev sur för Ginas skämt utan över alla 10 olika dåliga bortförklaringar! Stå för vad du gör istället. Be om ursäkt och erkänn att du hade hoppats att Zlatan skickat en hälsning. Är väl inte hela världen! Men gör för fasen inte bort dig genom att ge massa olika dåliga bortförklaringar!  

11. Wiktoria – “Save Me”

Å på tal om vad jag vill ha i mello... Jag vill ha show! Otäckt tråkigt att bara stå och visa upp några databilder på magen. De kan jag också göra i klassrummet om jag ställer mig under projektorn! Hon verkar supercool och sjunger jättebra! Men nepp!

12. Samir & Viktor – “Bada nakna”

Öhhhhh..... Ja de e en sommarplåga. Men absolut ingen jag vill skicka till eurovision! 

Brukar dela in låtarna i tre grupper. De jag vill ska vinna, de som jag kan acceptera att de vinner och de som absolut inte får vinna. I år blir de lätt att dela in i dessa grupper då det är väldigt jämnt för mig, med undantag för två låtar! De jag vill ska vinna är nämligen bara en OSCAR ZIA-HUMAN. De finns en låt som absolut inte får vinna... Samir och Victor. Sedan får de övriga trycka ihop sig i mittenfacket!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: