Sista låtarna till final

Yeees (mina elever hör direkt uttalet på detta ord) då var det dags för sista deltävlingen och efter i kväll har vi hört alla låtar och äntligen släpps de på spotify så jag kan lyssna på Robin och Oscar!  Jag har just fått tjöta av mig lite mello med Tidaholms andra mellonörd och det kändes bra att ventilera lite om både kvällen och lite mellohistorik. Ha ha, mellofolk är ju helt knäppa i huvudet egentligen men jag bjuder på det!  Kvällens tävling då? Jag ska spendera kvällen med min bror som jag i 20 år nu försökt göra till en schlagerfjolla så att jag har en kompis. Vet inte om jag lyckats till 100, men han frågade trotts allt om han fick jojna mig i soffan i kväll!

De tävlande i kväll är:

1. Eclipse – Runaways Låtskrivare: Erik Mårtensson

Som sagt. De andas Baywatch och 80-tal. Men jag är sååå lycklig över rock i mello! Det ska in mer rock! Hoppas denna går vidare i alla fall till andra chansen.

2. Dolly Style – Rollercoaster Låtskrivare: Thomas G:son, Peter Boström, Alexandra Salomonsson

Jag hade gärna haft Dolly Style någon helt annan stans. Typ på Cartoon Network eller nått för den kanalen har inte jag! Låten känns väldigt lång och texten är väldigt upprepande. Jag vill nog ta tillbaka JEM på den här och ändrat om den så att det var mer tryck i den, ta bort lite upprepande text och lagt in rap istället. Låten har något men som kunde blivit så mycket bättre både låtmässigt och artistmässigt. Skvallervägen säger dessutom att numret blir billigt och tråkigt. Tror kanske att detta blir en flopp och att det sedan är över med Dolly Style eran.

3. Martin Stenmarck – Du tar mig tillbaks Låtskrivare: David Stenmarck

Martin har en fantastisk röst och förtjänar så mycket bättre än detta! Jag har sett han på ladies night och det var ju magiskt när han rockade loss. Men denna sega ballad vill bara få mig att somna. Tyvärr Martin men...

4. Linda Bengtzing – Killer Girl Låtskrivare: Mathias Kallenberger, Andréas Berlin, Linda Bengtzing, Dag Öhrlund

Å vad vill hon med detta? På riktigt, så jäkla meningslös och tråkig. På något sätt känns det som om detta är något jäkla skämt! Någon typ revylåt. Usch vad gnällig jag är... Men detta är faktiskt inte bara en lördagsunderhållning utan även en musiktävling som jag tycker är jäkligt viktig och det är i de situationerna man undrar ibland... Men men...

5. Frans – If I Were Sorry Låtskrivare: Oscar Fogelström, Michael Saxell, Fredrik Andersson, Frans Jeppsson Wall

Zlatanfrans påminner mig så mycket om Ulrik Munthers djupa och känsliga röst och låtar. Detta kan nog bli kvällens överraskning om han får till detta. Lite kul när dessa barnstjärnor kommer tillbaka och man får gå och nynna på Zlatan lite.

6. Panetoz – Håll om mig hårt Låtskrivare: Jimmy Jansson, Karl-Ola Kjellholm, Jakke Erixson, Pa Modou Badjie, Njol Badjie, Nebeyu Baheru

Kvällens glädje och partylåt! Hela Panetoz är ju bara fantastiska glädjespridare. Min solklara favorit i kväll. Dock ingen slutgiltig vinnare men älskar låten och det rycker i hela kroppen! Det går inte sitta still!

7. Molly Sandén – Youniverse Låtskrivare: Molly Sandén, Danny Saucedo, John Alexis

Hade hoppats på mer från Molly!  Hon är så sjukt snygg och har en grym röst! Ville han en låt med mer power och drag i. Denna blir svårplacerad. Men om hon inte går vidare så är det ju en skandal, hon är ju helt klart bäst musikaliskt!

Bild från allas.se

Foto: Stefan Johansson, sjfoto.se

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: