Mina bästa mellominnen...

Tänkte passa på nu när alla årets låtar är presenterade att tänka tillbaka lite...Genom åren har det ju varit sjukt många udda saker som hänt i mellosammanhang men även en hel del bra! Man rankar ofta bästa låtar, bästa programledare, kläder etc men jag tänkte nog någon annan sorts minneslista...

Går nog inte att ranka olika minnen så jag får köra någon form av topp 10 utan inbördes ordning.

 

1. När Nordman, hög som ett hus, slog ut Carola med deras låt "I lågornas sken" med en text om häxprocessen

1. Givetvis att sitta med i juryn

1. Loa Falkman-Symfoni. 1990 Låten som jag då tyckte var pampig och fick mig fast för mello.

1. Vara på plats på mello och efterfesten när Måns tog hem segern som sedan blev en totalsegrare i eurovision

1. Första mello live i Karlstad 2004 då vi var på plats och hejjade på Zara och Sarek med låten Älvorna som jag tycker är en fantastisk låt som tyvärr inte kom vidare.

1. Björn Gustafssons mellanakter 2008. Han är ju helt underbar!

1. Första mello live för Tyra, andra chansen i Lidköping 2014.

1. Sean Banan. Denna människa alltså!

1. Gina Dirawi och Sarah Dawn Finer

1. Ossian ställer in sitt 4-årskalas för att kunna se sin kompis Micke och Ammotrack

 

Märkligast då?

Måste väl varit antingen Christer Sjögren - I love Europe eller Molle och Ann-Louise  - Sluta

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: