Deltävling 4, redan nu

30 sekunder av alla bidragen i deltävling 4 är redan släppta. Detta pga att Mollys 30 sek redan läckt ut på Amazon. Direkt gick spekulationer om hon skulle diskas. Till skillnad från Anna Books låt så hade inte upphovsmännen något med detta att göra. I Annas fall var hela låten släppt, upphovsmännen visste om de men hade visst "glömt av det"och den hade legat ute sedan 2014. Av Mollys låt är det släppt en "skivbolagsteaser", något som varken Molly, Danny eller Mollys skivbolag har något med att göra. Ska man hårddra det så står det i regelverket att låten inte får spelats före 1 sept. Ser inget orättvist alls mellan Annas och Mollys situation. Men för att det inte ska bli något orättvist för de andra tävlande i deltävling 4 är nu 30 sek ute från varje låt. För att fokusera på dem lite nu då... 

  1. Eclipse – Runaways
    Låtskrivare: ErikMårtensson. Jag kan inte sluta tänka på Baywatch när jag hör den här... Av de 30 sek känns de inte alls så roligt och nytt. Jag som hade hoppats så på årets enda rocklåt!
  2. Dolly Style – Rollercoaster
    Låtskrivare: Thomas G:son, Peter Boström, Alexandra Salomonsson. Ha ha ha, vet inte vad jag ska säga. Låttexten kan inte tagit väldigt lång tid att skriva. Bara att kopiera samma mening om och om igen. 
  3. Martin Stenmarck – Du tar mig tillbaks
    Låtskrivare: David Stenmarck Shit får nog gå in och lyssna på den igen. Kommer inte ens ihåg den. 
  4. Linda Bengtzing – Killer Girl
    Låtskrivare: Mathias Kallenberger, Andréas Berlin, Linda Bengtzing, Dag Öhrlund Sjöng hon att vi skulle piska varandra?? En klassisk Bentzingschlager.
  5. Frans – If I Were Sorry
    Låtskrivare: Oscar Fogelström, Michael Saxell, Fredrik Andersson, Frans Jeppsson Wall. Fick direkt lite Ulrik Munter vibbar! Hoppas att detta blir bra!
  6. Panetoz – Håll om mig hårt
    Låtskrivare: Jimmy Jansson, Karl-Ola Kjellholm, Jakke Erixson, Pa Modou Badjie, Njol Badjie, Nebeyu Baheru Älskar detta! Blev lite kär i denna låt redan förra året då den var med i uttagningarna redan då men snubblade på målsnöret. Då var det Magnus Jamalde som sjöng på demon. Tror det kommer vara få som klarar av att sitta still i soffan när denna kommer. 
  7. Molly Sandén – Youniverse
    Låtskrivare: Molly Sandén, Danny Saucedo, John Alexis. Kul att hon inte gör en ballad! Det var väldigt svårtolkade utifrån dessa 30 sek! 
Om jag redan nu ska försöka mig på någon form av gissning... De fyra som jag tror går vidare är Panetoz, Molly, Dolly och Linda.
De fyra jag hoppas gå vidare är Panetoz, Molly, Frans och någon mer.
Bild från allas.se

Foto: Stefan Johansson, sjfoto.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: