Andra chansen

Finalstartfältet är klart! NU KÖR VI!!! Wow! Vilken jäkla final det kommer att bli! Helt klart rätt kvartett som tog sig vidare från andra chansen till stora finalen i Friends. Det blir nu en bred blandning med nästan bara bra låtar! Alla låtar har i alla fall något! Man kan väl egentligen inte skylla Samir och Victor för att vara några sångare. Men underhållare är de definitivt! Och låten, Groupie, den sätter sig! Hur många har nu helt plötsligt börjat höra folk säga ”kom, vi tar en groupie!”? Hade bara Neverstore varit i final med If I Was God For One Day så hade jag haft med alla mina favoriter där. Men man kan ju inte få allt tyvärr.

Lördagens mellokväll var riktigt bra. Filippa Bark levererade kvällens mest klockrena humoristiska låt med ett väldigt bra budskap, iklädd glittriga pom poms! Några minuter senare står den före detta eurovisionvinnaren Loreen på scenen och sjunger sin nya låt, Paperlights,  topless! Ja de blir tvära kast i melodifestivalen och det är väl det som gör att det är hela Sveriges musikfest!

Mina två största jubel för kvällen var när Linus gick vidare med sin Forever Starts today och när Dolly Style med Hello Hi inte gick vidare! Forever Starts Today är min personliga favorit av alla låtar i år. Ännu har jag inte lyckats att övertyga sambon om låten. Men jag får väl fjäska lite till. För jag ska ha med den på vårt bröllop! Alla 60+ firade säkert tillsammans med mig när Hasse Kvinnaböske Andersson gick vidare med Guld och Gröna skogar! Sån jäkla go och glad gubbe med ett lyckopiller till låt!

Dinah Nahs dansare är också lyckopiller! Men på ett annat sätt! Tycker det är så jäkla snyggt med duktiga dansare! Efterfesten kommer att bli magisk med alla partylåtar! Jag är ju dock lite gnällig och tycker det är synd att det är med ballader. Det stör liksom partystämningen. Även fast det är riktigt bra låtar med riktigt grymma sångerskor så känns de fel med lugna låtar! Men de klart, lite mysmusik ska de ju vara framåt kvällen.  Så jag får väl vara rätt nöjd ändå.

Finalen inleds med Groupie och avslutas med Guld och gröna skogar. Precis i mitten av startfältet har vi självaste Måns med Heroes. Ska bli spännande att se hur den låten kommer fram nu med Jessicas ballad precis innan. Hoppas partyhumöret har laddats om då! Jag tror att det kommer att handla om tre låtar i slutstriden.  Måns, Mariette och Jon-Henrik! Finaloutfiten till finalen hänger redan framme! På lördagens efterfest ska vi dansa loss till vinnaren som kommer att bli _ _ _ _!

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: