Mellokrönika del 2

Jag är helt förstörd! Måste nog sjukskriva mig ett tag för att försöka få in detta faktum att Neverstore inte ens gick vidare! Jag är just nu i ”chockfasen”. Men när den lagt sig inser jag nog att de inte gick vidare pga att de är för bra för mello!
Denna vecka har jag känt mig som en riktig schlager fjolla! Så jäkla lycklig, pirrig, glad och bara ”schlagrat mig” hela tiden! Nu känns det som om mello är på gång på riktigt, vilket innebär att hela familjen är samlad, chipsen är framplockade, ljusstavarna lyser och schlagerbubblet är uppkorkat! Lördagens startfält var ju helt klockrent! Även fast vissa av mina elever undrar var Eddie Meduza-musiken håller hus? Ja, jag jobbar i Tidaholm! Jag tycker i alla fall det var en skön blandning och det var en riktig partykväll! Alla låtar var verkligen bra i sin genre! Sen är det långt ifrån alla som kommer in på min låtlista men.
Finns det någon gång som man verkligen blir lokalpatriot så är det väl i tävlingar? För mig var det en klockren träff när det äntligen kom rock och att de dessutom kommer härifrån! Neverstores punkrock passar mig perfekt och min lille rockkille var lyrisk! Bäst i denna deltävling!
Någon som hörde det ”nya moderna ordet” som gjorde entré? Samir och Victors partyplåga innehöll ordet HEN. Oavsett vad man tycker om ordet så var det där. Ska inte gå in politiskt i detta, det kan vi lämna till någon senare krönika. Låten sätter sig som klistrad och är väl långt ifrån det mest musikaliska bidraget i år. Men sätter sig, de gör den!
Å vilka gamla schlagerrävar som var med! Sanne Salomonsen, Marie Bergman och Magnus Carlsson. För visst får man kalla även Magnus för gammal schlagerräv? Så stabila och trygga! Men Nontheless. Jag förstår den inte riktigt! Den är absolut inte dålig. Men jag fattar inte. Lutar mig tillbaka och hoppas att det är för att jag är för ung!
 
Magnus låt är väl den som mest passar in i hederliga schlagerfacket och de gillas tydligen fortfarande. Denna vecka fick jag även presentera låten för min sambo som jag vill ha på vårt bröllop! Linus Svenning! Texten är så klockren. Har längtat efter denna låt sedan första gången jag hörde den! ÄLSKAR DEN! Nu gäller de bara att övertyga blivande mannen också.
Jag erkänner att jag denna vecka hoppades på Linus och Neverstore! Sen struntade jag i hur resten gick bara de var med! Jag vill ju ha världens underbaraste musikkväll på Friends i mars! Men oj så fel jag hade! Jag förstår verkligen inte. Går och lägger mig och drar täcket över huvudet!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: