Skilja sig för lätt?!

De sägs ju ofta att folk skiljer för lätt! Att skilsmässorna bara ökar för att folk "ger upp"... Jag skulle nog vilja vända på det... Man gifter sig för lätt och av fel anledning...
Framförallt tjejer har nog någon inbyggd gen som liksom börjar planera sitt drömbröllop redan vid födseln... Man längtar, hoppas och drömmer... Man blir sedan "vuxen", blir "kär" och på något sätt så har i alla fall jag, som skilsmässobarn haft någon dröm om att gifta mig för att sedan skaffa barn eller i alla fall vara gift med mina barns pappa... Å de är nog den känslan som varit starkast hos mig... Att jag trodde att man på något sätt tryggade för barnen om föräldrarna var gifta. Men jag säger bara tacka f*n för att det går att skiljas. Jag tror absolut inte på att leva ihop för barnens skull. Jag ser bara på våra små. Jo visst de önskar ofta att Fredrik och Emelie skulle flytta och bo grannar med oss så vi alla var samlade. Men jag ser ju att de mår fasen så mycket bättre nu än innan jag och Fredrik skiljde oss. Sedan finns de ju den där "traditionen" i vissa familjer att man ska gifta sig och de ska vara så väldigt speciellt och man SKA göra allt i rätt ordning... Som sagt det finns många olika anledningar till bröllop men bara en anledning som verkligen funkar...
Jag fattar nu... <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: