Se upp för dörrarna, dörrarna stängs

Tunnelbana=mord och galningar i alla fall enligt alla svenska kriminalfilmer, som jag är frälst i. Vilket innebär att i min värld så är tunnelbana = mord och galningar!
 
I tisdags skulle jag för första gången i hela mitt liv åka tunnelbana. Dessutom SJÄLV! Panik! Hade förberett mig så gott jag kunnat genom att maila med två olika personer som var insatta i Stockholm. Frågade i infodisken på centralstationen var jag skulle, frågade i infodisken vid tunnelbanan och tillslut infodisken vid det aktuella tunnelbanespåret. Yes! Jag kom på utan att bli mördad, våldtagen eller ens lite taffsad på!!! Lycklig!
Samtidigt som jag ska andas ut och le för mig själv hör jag "se upp för dörrarna, dörrarna stängs!" och istället för att andas ut och le för mig själv blir det ett asgarv! Yes! Lantisen är i storstaden!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: