Forts på sjukhuskarusellen som bara går runt, runt, runt...

Jag ringde min läkare på öron - näsa - hals i tisdags och han blev jättearg då röntgenläkarens uppgift är att utföra det som står på remissen, inte ställa några diagnoser. Läkaren på Ö N H skulle nu skicka en remiss till Lidköping  istället så att jag får en ny läkare som kan utföra de undersökningar som behövs. Han säger fortfarande att de såg fläckar som de har bilder på och att jag ska opereras så de måste få provsvaren. Vad hon på röntgen sett (inte sett) visste han inte... Så de är ju bara börja planera för någon form av behandling igen...
Läkaren på Ö N H skulle anmäla henne på röntgen men jag var tvungen att också göra de. Så de får jag ta tag i här sen när orken är tillbaka.
 
I fredags ringde jag Lidköping och frågade om tid till undersökning. De hade då lagt mig som en priotvå tror jag hon kallade. Att det var bråttom men inte akut typ. Så hon sa att jag troligtvis skulle få vänta någon månad. Jag frågade då om jag nu hade priotvå och redan väntat sedan februari... Även då blev de fart... De hade inte fått någon info om det utan trodde att detta var en vanlig remiss. Så nu på måndag måste jag ringa tillbaka till min läkare på ÖNH och att ha i sin tur skulle höra av sig till sjukhuset i Lidköping för att informera om mitt läge.
 
Sen äär det bara att vänta på tid till Lidköping och hoppas på hjälp!
 
Fröken M
2014-09-21 @ 09:08:14
URL: http://frokenmela.se

Man blir så trött på alla "idioter" inom vården.
Tänk om dom kunde sköta sitt istället för att ställa egna diagnoser.
Jag håller tummarna för att du får en ny tid snart, och en läkare som gör det den är ombedd att göra.
Du ska se att allt kommer ordna sig tillslut !
Det måste det göra !
KRAM

Svar: Ja man blir så jäkla besviken. Man tror ju att man ska få den vården man behöver och att man kan lita på sjukvården. Men ibland börjar man undra alltså! Måste dock tillägga att min ordinarie läkare är kanon! Hon tar verkligen mig på allvar! Kramar
Patricia Axelsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: