Jävla cancer!!!

I går var cancergalan "Tillsammans mot cancer" på kanal 7. Har nog alltid haft tufft för att se på dessa galor men de senaste tre åren har det ganska förståligt varit extra tufft! Den där jävla sjukdomen har ju drabbat mig och hela min familj! Det är ju inte bara jag som är sjuk som drabbas utan även mina kära! I går kunde jag nästan vrida ur kudden när galan var slut!
Men två saker gjorde mig dessutom riktigt förbannad under kvällen. Det ena var när de vid olika tillfällen pratade om att man skulle äta så bra, ta hand om sig, röra på sig och inte röka för att minska risken för cancer. Med folks dåliga kunskap om denna sjukdom så känns det som om folk tror att man är "dålig som inte tar hand om sig" och "osund", "skitig" på något sätt för att man får denna jävla sjukdom! Men jag vill faktiskt poängtera att de flesta som får cancer bara har en förbannad otur!!!
Det andra jag blev frustrerad över är när hon damen som var redaktör för någon tidning pratade om hur "jäkla duktig" hon var som fortsatte och jobbade och inte deppade ner sig för sjukdomen. Är man inte duktig om man bryter ihop p.g.a. sjukdomen? Är man inte duktig om man ger sig den tid man behöver för att bli frisk? Det kändes som om hon på något sätt ville framhäva sig själv som någon superwomen som vägrar visa känslor! Jag vill bestämt säga DET ÄR OKEJ ATT KÄNNA!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: