Varför denna uppståndelse kring homosexuella?

Hade en diskussion för ett tag sedan ang "all denna uppståndelse" det är kring HBTQ-personer i media, Pridefestivaler, debattartiklar, blogginlägg etc etc... Diskussionen gick ut på varför det ska ta sån jäkla plats och vara så jäkla märkvärdigt... Som vanligt gick jag igång i 110 när det gäller dessa frågor men när jag förstått hans tanke så var det lugnt, han menade på att de e ju som vilka som helst så varför denna uppståndelse...
 
Kan faktiskt tänka samma tanka fast då ur ett annat perspektiv... Varför ska det behövas en sån uppståndelse kring HBTQ??? Varför ska de behöva ältas dag ut och dag in??? Varför ska de behövas Pridefestivaler etc??? Tyvärr av samma anledning som vi har lås på våra dörrar, tyvärr av samma anledning som vi stöldförsäkrar våra bilar, tyvärr av samma anledning som det finns överfallslarm etc... För att det finns idioter som inte kan skilja på rätt och fel! Vi ska inte behöva låsa om våra saker, mitt är mitt och ditt är ditt! Ingen ska behöva vara rädd för att bli våldtagen. Ingen ska behöva försvara sin rätt till att existera! Ingen ska behöva försvara sin rätt till att vara kär! Ingen ska behöva försvara sin rätt till att bli en jäkligt bra förälder! Ingen ska behöva vara något annat än sig själv!
Så om alla idioter lät alla andra vara så skulle det heller inte behöva vara "all denna uppståndelse" kring HBTQ-personer!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: