Inbrott i garaget?!

Fick hjärtat i halsgropen och höll bokstavligt talat på att skita på mig! När jag förut stod i köket så gick vårt inbrottslarm ute i garaget. Jag blev totalt livrädd. Alldeles ensam hemma började jag att darra som ett asplöv. Hör till saken att i natt så vaknade jag av att det var någon utanför våran dörr och i morse när jag kom ut så var vårt garaget öppet. Troligtvis hade Christoffer glömt att stänga den i går kväll. Men livrädd blev jag. Mesig som man är så invigde jag SOSknappen på vårt larm så efter några sek ringde en tjej upp mig och frågade om läget. Efter att hon lugnat mig (LITE) så kom vi fram till två lösningar. Garagedörren var inte riktigt stängd och då glappar det i kontakten eller så var det någon i garaget. Då vi mest trodde på den första så bestämde vi att jag skulle gå ut och kolla i garaget samtidigt som jag hade med henne i telefonen och hon var beredd att skicka väktare om jag såg något konstigt. Tyckte det kändes onödigt att skicka väktare direkt när jag ju faktiskt egentligen inte hade sett något skumt alls utan bara att larmet gått i garaget. Efter tio djupa andetag bröstade jag upp mig, rusade jag ut likt Joaquin Phoenix och Mel Gibson i The Sign och trodde väl att lilla jag på något sätt i så fall skulle kunna skrämma iväg en ev. inbrottstjuv. La till med basrösten och stampade lite extra i stegen så de skulle tro att det var någon farlig som kom... Grannarna som såg detta fick sig nog ett gott skratt i alla fall men de bjuder jag på, då jag nu också kan sitta och skratta lite åt det eftersom det inte var någon i garaget!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: