Sexuella övergrepp på Ossians förskola!

 
Många gånger har jag varit väldigt upprörd över den bristfälliga eller rättare sagt obefintliga kommunikationen från pedagogerna på barnens förskola till oss som föräldrar! Har tex fortfarande inte fått någon info om den nya personalen som började på Ossis avdelning för ca 1 år sedan. Inget från rektorn, inget från övriga personalen och dessutom inte ens en resentation från den nya personalen! Vill genast nu dock tillägga att det på senaste tiden kommit ny personal som är kanon (tyvärr är han inte på någon av barnens avdelningar) samt att den avdelningen Tyra gått på det senaste året har varit rena drömmen!
 
Men detta som jag nu fått reda på är hemskt! Via en annan förälder har vi nu fått reda på att det på Ossians avdelning skett sexuella övergrepp barnen emellan. Och vi som föräldrar har inte fått veta någonting! Föräldrar har fått reda på detta till slut geom att deras barn sagt ifrån hemma och de föräldrarna har då fått ta kontakt med personalen som visat sig vetat om detta men inte sagt något!!! Efter påtryckningar från olika håll ska de tydligen ha informerat de föräldrarna vars barn blivit drabbade. Men vi andra har inte fått veta något och jag är dessutom väldigt frågande till om man kan lita på dem att de faktiskt pratat med alla berörda föräldrar! Eftersom vi inte hört något hoppas man ju att Ossi int eär drabbad men det är ju ändå en viss oro som man gärna vill få svar på! Även fast han kanske inte är direkt drabbad så kanske han sett något eller hört dem andra prata och då måste ju vi oxå få veta vad som hänt så att vi kan hjälpa Ossi om han har några tankar!  
 
Det är sedan tidigare känt att personalen på den berörda förskolan tycker det är jobbigt med föräldrakontakt och framförallt om det är någon som behövs pratas med lite extra då de är väldigt konflikträdda och helst struntar i att ta diskussioner och istället hoppas att allt glöms bort!
 
Personalen har dessutom fått till sig av den dåvarande rektorn om att de var tvugna att informera ALLA föräldrar och att detta var allvarlit så att de var tvugna att aggera. Dåvarande rektor blev dock sjukskriven och ingen ny tillsattes direkt så då passade väl personalen på att "soppa detta under mattan" och hoppas på att ingen skulle komma på dem!
 
Övergreppen som skett är hemska och absolut inget som barnen själva skulle kunna komma på! Antingen är det något barn som far riktigt illa hemma och bearbetar detta genom att "leka" samma sak på dagis eller så är det ett barn som sett något den inte ska se!
 
Inom snar framtid kommer dock detta att grävas upp till ytan och jag hoppas verkligen att alla ska få info och hjälp! Jag tycker så jäkla synd om dessa barn som både utsatt och blivit utsatta! Alla dessa behöver hjälp!
 
Jag har nu krävt en del svar och hoppas på att få dem snarast! Jag är inte ute efter att få reda på vem utan givetvis om/hur mitt barn är drabbat och vad de vidtagit för åtgärder för att det inte sa hända igen!
 
Nu har ju vi i dagarna precis flyttat så just Ossi kommer ju inte att vara kvar där men det finns ju massa andra barn och det är ju jätteviktigt att sånt här tas upp så att alla barn får må bra på förskolan!!
 
Det är så mycket funderingar, aggression, besvikelse, oro i mig så jag vet knappt vad jag skriver, men bra att detta kommer ut så att alla föräldrar får reda på detta så att alla kan besvara just sitt eget barns funderingar om de hört/sett något/blivit drabbad! Detta är ju små barn det handlar om!!!
 
 
Elin - En trebarnsmamma
2013-07-14 @ 12:14:24
URL: http://www.elinteg.se

Men fy va hemskt! Förstår att du är mer än arg. Hoppas att det löser sig snabbt, för jag skulle aldrig våga ha mina barn på en förskola där sånt sker ...

Svar: Det är helt sjukt! Som tur är så flyttade vi därifrån i fredags så Ossi slipper den förskolan. Men alla de andra barnen!!! :(
Patricia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: