Ond cirkel...

Blir inte så ofta  som jag bloggar nu förtiden och när jag väl bloggar har jag så mycket att berätta att jag inte vet var jag ska börja och struntar ofta i det då istället...
 
Julen har fortsatt med massa mys. Hade en myskväll med "svärsläkten" i ondags kväll med go mat och roliga samtal. Bl.a började vi att prata om min släkt och Christoffers kusin hjälper nu mig att släktforska. Riktigt spännande. Min farfar kommer från en judisk släkt och det var mycket tragiskt man fick reda på. Ska fortsätta forska på alla sidor i släkten =)  Så kan jag berätta lite mer sen när jag vet lite mer.
 
Det är nu elva månader sedan jag fik reda på att jag har cancer... Tiden går fort, känns inte som det är elva månader sedan. Gör fortfarande väldigt ont... Inte fysiskt utan psykiskt. De flesta dagarna går det jättebra men sen kommer det över mig. Dödsångest, längtan efter fler barn... Så många som säger att man ska försöka att inte tänka på cancern och vara glad för att jag har två barn. Å det klart jag är glad för mina barn! De e det bästa jag har!!! Men det är inte alltid så lätt. Det är väl just det också att jag vet hur underbara barn jag har och att det skulle vara underbart med en till!!!
Å att inte tänka på cancern... Hmm lättare sagt än gjort. I julklapp gav jag mina "stora prinsar" var sitt "fuck cancer" armband! Gå in på ungcancer.se du med och köp deras armband för att stödja deras enorma jobb!!!
 
 
Annelie Björk
2012-12-31 @ 11:56:41
URL: http://fricco.zoomin.se

Klart att du längtar efter fler barn!! Spelar ju som sagt ingen roll att man har fler!!!! Man älskar ju inte dom mindre för det!! Du har ju dess utom bygg upp en ny familj ! Då tror jag längtan lätt blir ännu större ! Jag håller tummarna för transplantationer!!! Själv skulle jag kunna tänka mig att adoptera! Finns ju så många bebisar som skulle behöva mig! Tyvärr är det inte helt lätt! Benny är för gammal för många länder!!

Svar: Vi har också pratat om adoption men kommit fram till att det inte "hjälper" med vad jag vill och att vi tyvärr inte har råd. Så vi lägger den energin och pengarna på våra små hjärtan istället.
Patricia

Annelie Björk
2013-01-01 @ 21:06:28
URL: http://fricco.zoomin.se

Det är ju det dom är sååå snett! Att det kostar massa pengar! Varför sponsrar inte staten med det! Om det vore billigt skulle fler välja adoption som ett alternativ till andra möjligheter och fler som kan få och har biologiska barn som tex vi kanske också skulle kunna tänka sig att adoptera!! Självklart ska noga kontroller göras för det ska inte vara handelsvaror som kommer till vem som helst! Å andra sidan kan vem som helst skaffa biologiska barn utan kontroller!! Jag har funderat mycket på det där och tror att kostnaden är det som sätter käppar i hjulen för många...

Svar: Visst är det sjukt att det kostar så mycket! Precis som du säger så klart att det ska vara en kontroll när man adopterar men att det ska kosta sååå mycket är orimligt. Tänk vad många barn som kunde få kärleksfulla och mysiga hem!!!
Patricia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: