Nu ska vi gissa =)

Nu drar tävligen igång!!! Den går alltså ut på att tippa när våran lill* behagar komma ut och vinsten är ett presentkort på LekVira.

Du deltar i tävlingen genom att gissa datum och klockslag och även svara på utslagsfrågan, hur mycket kommer den lill* att väga? svara i exakta gram.. Närmast vinner! Om flera skulle gissa rätt eller om flera gissar lika nära på födseln, går det på utslagsfrågan.

Tävligen går till på följande sätt. 

Om du har en blogg:
1. Du länkar till min blogg från din blogg, i ett inlägg och skriver om tävlingen. 
2. Du gör en kommentar i min blogg där du skriver i din gissning, din bloggadress och din mailadress så att jag kan nå dig för en eventuell vinst.

Om du inte har en blogg:
1. Skicka ett mail och tipsa om tävlingen till minst fem personer, skicka även en kopia till mig.
2. Skriv ett inlägg i min blogg där du gissar samt ditt namn och mailadress.


Tävlingen pågår tills den lill* kommer ut. Jag kommer regelbundet att rapportera läget så ni vet hur det står till =) 

LYCKA TILL!


För er som vill ha lite info innan ni gissar:

Vi väntar nu vårat andra barn och har beräknat födelsedatum 31 mars. Med vårat första barn, Tyra, som föddes den 8/8-07 var det en ganska lugn graviditet. Men i v 30 lades jag in då jag började få värkar och min livmoderhals va något förkortad. Men vi klarade det och sen föddes Tyra på dag 39+0 alltså exakt en vecka innan beräknad.

Jag har en något förkortad livmoderhals efter operationer vilket kan betyda att chansen/risken för tidigare födsel ökar men är absolut inget "man kan lita på"

Tyras förlossningen i korta drag:
7/8
ca 14:30 slemproppen går

17:45 vattnet går när jag och Fredrik är och spelar minigolf i Hjo stadspark (och de va inte lite de kom heller)

18:30 e på koll på Förlossningen, inga värkar eller sammandragningar så vi blir hemskickade.

21:30 Värkarna startar men jag lyckas somna

8/8
01:30 vaknar av regelbundna värkar (var 3:e minut) Väcker Fredrik som får ringa in till förlossningen

02:30 blir inskrivna på förlossningen, har då oregelbundna värkar igen så jag får två alvedon och en insomningstablett.
Tar en dusch och går sen in och lägger oss.

07:00 Vaknar och är riktigt "bajsenödig" (trodde jag). Ringer på BM som säger att de e en liten bebis som vill ut inget annat. "Har jag öppnat mig något än då" frågar jag. "Ja du e fullt öppen och vi ser huvudet"
Så då var de bara att börja ta i.

07:36 är våran lilla Tyra född efter att vi fick lite hjälp. Hennes hjärtljud sjönk kraftigt och hon fick därför dras ut med tång. Men nu mår hon jättebra!

Tillägg:
Tyra vägde 2770 gram när hon föddes. Båda jag och Fredrik vägde något sådant också när vi föddes.

Något jag missat som ni vill veta??? I så fall är det bara att fråga!

Glöm inte att ni har 10% rabatt på Lekvira t.o.m 30/11!


marica
2009-10-19 @ 12:58:50
URL: http://maricaaberg.blogg.se/

Vad vägde Tyra när hon föddes? Kul tävling! Jag ska vara med :)

Patricia
2009-10-19 @ 13:32:42
URL: http://patriciaaxelsson.blogg.se/

Oj, det missade jag. Hon vägde 2770 gram. En liten skrutt va hon =) Både jag och Fredrik vägde också ungefär så mycket (lite) när vi föddes. Kramar

Sara
2009-10-19 @ 21:33:30
URL: http://www.fnissis.blogspot.com

Ja, det är väl bara att sätta igång och gissa direkt. Det lär ju inte bli lättare längre fram... så jag satsar väl direkt då:



Bäbben kommer att få världens bästa födelsedag - 28 februari - och han/hon kommer att se dagens ljus ca 16.32 PIIIIP!

Vikten på bäbben är 2577g.



Jisses - tänk om jag får rätt. Betyder det att jag är synsk då? ;-)

Malin Eklund
2009-10-20 @ 11:23:30

Men hallå då måste jag ju skaffa mig en blogg!!! =)

Malin Eklund
2009-10-21 @ 20:10:09

Hmmm vad ska man gissa på .....

Den lill* kommer att komma den 5/4 kl 08.02

Vikten är 2956 gram.



Spännade det ska bli!!! =)



Sara Frid
2009-10-22 @ 15:22:37

oj va svårt men jag tror att den lill* kommer den 24/3 kl 03,22 och kommer att väga 2894.



ha de bra

Sara




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: