Nyårskrönika

2014 är snart slut. Det har varit ett händelserikt och övervägande positivt år! Checkat av en del på bucketlistan, fått nytt jobb, lärt känna nytt folk, myst osv osv... Det är så roligt att titta tillbaka och liksom få sånna där "ja just de" ögonblick =)
Tänkte försöka sammanfatta året med några rader och även önska lite inför nästa år... Tyvärr gjorde jag ingen önskelista inför 2014 då jag hade lite bloggpaus så jag kan inte se om mina tankar inför 2014 blev sanna. Men jag kan ju konstatera att det blev inte som det var tänkt, men det blev jäkligt bra ändå!
 
Januari
VATTKOPPOR, vad mer ska man säga. Båda barnen med två veckors mellanrum! Pluggar, jobbar, Strul med solresor...
Februari
Jag började må skit, MELLO, strul med solresor, jag blev moster igen, karusellen kring sköldkörteln startar, pluggar, jobbar.
Mars
Mello live, magsjuka, Ossi träffar Micke, Ossi fyller 4, solresor krånglar, börjar bygga sköldpaddshagen, jobb och plugg.
April
Blir historianörd, mamma får jobb i Tidaholm, Hjärtat fyller år, jobb och plugg. Turkiet med missade flygplan, rånade flygplan och magsjuka...
Maj
Blir sjukskriven, Eurovision och Conchita vann!, får reda på att jag fått ett hemligt jobb/uppdrag, är på anställningsintervju för mitt nuvarande jobb, föder upp fjärilar, går på många picknickar, fick äntligen träffa min lille Ebbe (och Algot och syster så klart), gjorde om vår framsida, plugg.
Juni
Lillebror tog studenten, Tyra var med i Tidaholms nationaldagsfirande, jag fick nytt jobb-lärare på Valstad skola med start Aug, Tyra har sin första skolavslutning, är på Läckö, hälsar på mina nya kollegor, midsommar med familjen Hovsveen Bood, Liseberg, kryssning med Ung Cancer, var på Harry Potter the exhibition.
Juli
Hova riddarvecka, byggde drivbänk, roadtrip i Dalarna med besök hos fam Lagerman, IKEA, Ebbes dop, besvikelsen var stör över Håkans beteende, vi adopterade två nya sköldpaddor, Tyra gör tävlingsdebut med sin lille Laban.
Augusti
Skrotade gamla bilen och fick skaffa en ny, Tyra fyllde 7, Roadtrip i Norrland med date med Dregen! Kollade på Foppa när han spelade i Ö-vik!!! IKEA i Gävle och Sundsvall, Började nya jobbet och träffade nya goa kollegor, började på dans på dansverkstan, jag sammanfattade en vecka ur mitt liv med tankar ang cancern något som senare publicerades på Ung cancers instagram, hjärtat friade, vi var på RIX-fm festivalen, jobb och plugg.
September
Blev sjukt dåligt bemött på KSS, Är i Stockholm och jobbar med att välja ut låtar till MELLO 2015, jobb, plugg.
Oktober
Spenderade en dag med brandmännen på brandstationen, jobb, plugg
November
Yasuragi SPA, gör undersökningar i Lidköping, min instagramtakeover drar igång, blir uppringd av IKEA och börjar planera en resa till Haparanda, tar lite prover på KSS också,  blir klar med terminens utvecklingssamtal, jobb, plugg.
December
Är med i ung cancers önskelista och får veta att min dröm om att träffa Foppa kommer bli verklig i vår, jag får avslöja att jag jobbat med Mello, Tyras dansavlutning, Ossis luciatåg, tar lite mer prover på KSS, besöker obduktion, jobb, plugg, jul, kollade på Neverstore, blev intervjuad av tidningen, jag fyllde visst år också...
 
Inför 2015
2015 ska bli mitt år!
* Jag hoppas på att få veta och få ordning på min sköldkörtel
* Jag ska ta examen!!!
* Ta med barnen på deras första riktiga hockeymatch
* Förhoppningsvis dra igång en grej jag velat göra länge som har med min sjukdom att göra
* Pricka av Kalmar och Haparanda på IKEA-listan
* Träffa Peter Forsberg
* MELLO, både på tv och live i Örebro och Stockholm
Gå på MELLO-efterfesten
* Fira Ossis födelsedag i Stockholm
* Bröllop
* Bo i trollstubbarna i Mariestad
* SPA
* Mysa, bada, picknick
* Skulle vilja åka till The Reef eller Astrid Lindgrens Värld med barnen
mm mm mm mm
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: