Hörselskada på höger öra

I dag är det dags för sjukhuset igen... Denna gången är det mitt öra som ska kollas upp igen. För 1 1/2 år sedan fick jag nämligen en spricka i hörselsnäckan i högra örat.
Jag var med jobbet på invigningen av den nya skolan här i kommunen och några hade kommit på den briljanta iden att skjuta raketer på invigningen... Mitt på ljusa dagen i augusti så det var ingen som såg ett skit men... Att de dessutom väljer att skjuta raketer trotts att de inte hade fått tillåtelse är ju också ganska anmärkningsvärt... Klåparen(nämner inga namn) som skulle fixa detta hade i alla fall ställt raketerna i en drickaback på taket på skolan och tände på dem. Han lyckades på något vis putta till detta så att en raket åkte rakt ned bland publiken och det blev halv kaos eftersom det gick så jäkla fort och ingen såg vad som hände. Raketen kommer rakt emot där vi stod och smällde precis brevid. Kollegans jacka fick brännmärken och mitt öra blev som sagt skadat...
Efter denna händelse hör jag väldigt dåligt på höger öra samt att jag har tinitus. Jag har som en ständig rundgång när jag själv pratar och det är väldigt irriterande men jag börjar vänja mig. Men är det flera ljud runt omkring mig hamnar jag som i en vakumbubbla och hör istället ingenting. Strax efter händelsen var jag på sjukhuset och nu ska jag alltså in igen för att göra en slutbedömning för försäkringsbolaget.
 
I dag är det dessutom min lillstrumpans födelsedag och Mariadagen, Mammas, min och snuttans namnsdag! Grattis till oss! Tyra har fått nya nagellack i mellofärgerna så att vi kan måla naglarna inför morgondagens mellolive!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: