Forts på resan...

Ditresan
Väl på planet gick allt lugnt. Jag var ju fruktansvärt nervös att vi skulle krascha, men blev lugnare då jag konstaterade att den mesta flygningen sker över land och inte över hav. (Vill hellre krascha i land än över havet då jag tror att smärtan blir kortare då).
Givetvis fortsätter vi med funderingarna om vad som ska gå fel här näst ;)
Barnen sköter sig så oförskämt bra så de förtjänar varsitt hederspris! Även fast det blir länge och sitta och det är sent så kämpar de på med stora leenden! På flygplatsen i Turkiet skrattade vi gott, jag hade vadslagning om vems bagage som var borta... Bandet börjar rulla och undan för undan får vi våra väskor. Tillslut är bandet tomt och mycket riktigt så har inte hjärtat fått sin väska än... Men som tur är så dröjer det bara en liten stund så kommer även den. Men de hade väl varit klockrent med även ett saknat bagage?
 
På plats
Det är bara vi som ska bo på det hotellet vi bokat så vi får en egen minibuss. Glada och nöjda tuffar vi iväg. Efter ca 30 min kommer vi fram till ett gigantiskt och lyxigt hotell. Var helt säkra på att han kört fel... Det var superfint och hade allt som behövs å lite (mycket) till....Är inte riktigt van att det kommer folk och bär väskor, påsar och öppnar dörrar hela tiden. Men de va ju trevligt att få känna sig lite lyxig ;) Vi fick fina rum med kanonutsikt. Vädret på dagarna var kanon, poolerna var kalla (tyckte jag badkrukan) men väldigt fina och många roliga vattenrutschbanor som Tyra älskade. Vi badade, åt, solade, spelade spel, hade de mysigt och drack drinkar. Jag och Hjärtat var på Hamam och bokade ett privat hamamrum. Det blev en del shopping. Helt klart var de första dagarna helt perfekta!
 
Hotellfotografen
På hotellet var det en sån hotellfotograf. Efter lite övertalning fick jag med Hjärtat på att vi skulle göra det då jag ville ha fina kort på oss alla fyra. Fotografen gav inga priser utan själva fotograferingen var gratis och ville man sedan köpa något så tog han det med priser då... På onsdagen skulle vi ut och fira våra mammor så vi passade på att ta kort innan dess när vi var iordninggjorda. Han var riktigt duktig med barnen! Så kul att se Tyra då hon mer än gärna ville vara med på korten. Svårt att få henne till det nu annars.... När vi sen skulle kolla på korten så hade han valt ut 133 st, som vi skulle få på skiva... För dem ville han ha 7 euro styck!!! E inte människan klok! Det är ju 8500 sv kronor... Jag vet att fotografer kostar, men inte fasen vill man betala så mycket för en "hotellfotografering"? Hur mycket fickpengar tror han att vi har med oss till ett Allinclusivehotell? När han märkte att jag tvekade och jag sa att vi inte har så mycket med oss samt att vi har turkiska lire så ville han göra ett "specialpris bara för oss" eftersom kortet blev "sååå fina".... Om vi köpte alla kort så skulle vi få ett paketpris. 1450 turkiska lire (ca 4500 skr). Visst, korten är fina men inte så fina så jag tänker slänga ut större delen av reskassan på det... Jag bad om att få köpa 20 kort för 300lire (ca 900 skr) då det var vad jag i summa kunde lägga på kort men han ville sälja alla. Så jag tackade för mig och sa att 300 är max jag kan ge... Två dagar efter sökte han upp Hjärtat på hotellet och sa att vi kunde få alla kort för 300 lire! Så istället för ca 8500kr (jävla lurendrejeri) så betalade vi ca 900 kr för 133 kort! =)
 
Finmiddag
På onsdagkvällen var vi på en italiensk restaurang. Vi hade tröttnat lite på hotellbuffén och var glada över att få vad som helst förutom det. Vi skulle ut och fira våra mammor, som tillsammans fyllde 100. Mamma 50 år +162 dagar och svärmor hade 162 dagar kvar till 50. Vi hade nog alla föreställt oss en pizza/pastarestaurang men jäklar vad fel vi hade... Så jäkla fint och gott så de finns inte! En italiens lyxrestaurang där vi åt en 6-rätters middag! Till denna mer eller mindre vegetariska familj så var det klockrent då de flesta rätter var vegetariska från början. Vi åt, njöt och hade mys! Inte varje dag man äter 6-rätters. Tror aldrig jag gjort det förut!
 
Sjuka
På natten till torsdag började sedan det underbara... Ossi blev magsjuk. Och utan att gå in på detaljer så kan jag meddela att det var den värsta magsjukan jag varit med om. Utgifter ur båda ändar konstant! Å den lille prinsen som inte har några reserver att ta av!!! Helt väck blev han ganska omgående. I skift var vi på hotellet med honom så han fick lugn och ro och Tyra kunde fortsätta semestra. Han åt inget, drack knappt något och orkade inget... Tillslut letade kära mor och svärmor upp apotek och skaffade vätskeersättning. Tyvärr hjälpte det inte mycket, men lite i alla fall... Dagarna blev sönderhackade och man var så jäkla kluven. Man ville finna svid Ossis sida hela tiden och hjälpa honom, samtidigt som man ville ge Tyra en underbar semester.
Dagarna gick och inte mycket hände... På lördagförmiddag (dagen innan vi skulle åka hem) blev det min tur... Mådde skit och efter bara en liten stund så kunde jag hålla Ossi sällskap på toa... Natten till söndagen började dessutom Tyra...
Söndagen kommer vi nog aldrig glömma. Upp tidigt, transfer till flygplatsen, väntan på flygplatsen och framför allt 3½ timme på flygplanet med ca 200 andra pers på tre toaletter... Å vi är magsjuka alla tre. "Kissa i kors" har man ju hört talas om förr men nu finns även begreppet "Kräkas i kors". Flygplanets kräkspåsar förbrukades och även extrapåsarna till flygplanets taxfreeshop...
Bilresan hem gick över förväntan. Vi kunde ta pauser när vi ville och känslan av att vi snart var hemma var underbar. Har aldrig varit så lycklig över att se vårt hus som den kvällen!
Tyvärr är vi dock fortfarande dåliga... Ossi har piggnat på sig men Tyra är fortfarande hängig och min mage ska vi inte gå in på... Så i dag är det vårdcentralen och provtagning... Barnen var på KSS i tisdags men nu får de även kolla upp mig...
 
Så här mitt i allt nu vet jag inte om jag kan se tillbaka på resan med glädje. Men förhoppningsvis när allt är vardag igen så kommer vi nog skratta gott åt allt!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: