VILL INTE BYTA JOBB

Jag vill verkligen inte byta jobb! Men det är ju tyvärr så det är när man är anställd i kommunen, att det kan bli så. Jag trivs så jäkla bra med elever och kollegor så jag vill inte lämna här! Det kommer se ut som om jag sitter på en begravning på skolavslutningen!
Men sedan är det ju det där med nya arbetsplatsen också... Inte rätt plats just nu! Jag ska börja jobba på en förskola strax utanför stan. För de första så finns det ju en anledning till varför jag valt att läsa vidare till tidiglärare, eftersom det är i skolan jag vill jobba. Men för en kort period så ska det bli mysigt att jobba med små barn. Men då hoppas jag att det bara blir en kort period också! Å det återstår ju att se. Men sen är förskola helt galet för mig nu, i tid. Hade det bara varit om ett halvår hade det gått lite lättare. Det känns som om jag mest kommer vara ett problem och vara till besvär på den nya arbetsplatsen. Känns inte kul att börja på nytt jobb och börja krångla.
Det första är att jag har svårt att ha ett långsiktigt fungerande schema med öppning och stägning eftersom Christoffer jobbar inom vården. Om Christoffer jobbar och jag tex öppnar eller stänger på förskolan så har jag ju ingen plats att ha mina barn och då måste jag hålla på att byta tider. Då kommer det säkert bara bli att jag är krånglig!
Sedan är det ju så att jag läser... Och i höst är det fem veckor som jag ska göra uppgifter/praktik i skolan. Det har jag haft nu under våren med men eftersom jag jobbar i skolan så har jag kunnat göra det under min ordinarie arbetstid. Men det kan jag ju inte till hösten på en förskola. Så då får jag ta fem veckors obetald tjänstledighet! Ekonomiskt ohållbart och ytterligare till besvär på den nya arbetsplatsen!
Känns så jäkla dumt att komma dit och börja ställa massa krav och krångla. Men jag har ju tyvärr inte så många alternativ. Min chef, som även är chef på nya stället, visste om detta innan så hon har ju vetat hur det skulle bli men ändå placerat mig där. Så då borde det väl vara ok?! PÅ måndag ska jag dit på möte och hoppas att allt tas emot ok!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: