Jobbigt, deppig, besviken...

Usch i dag är ingen bra dag! Är en sån där dag då jag grubblar och tar allt personligt!!!
 
Är ett tag sedan sist nu och får väl göra en sån där lite uppdatering igen...
Provsvaren
I måndags var jag hos läkaren och fick provsvaren. Å som tur var så hade inte cancern spridit
sig som jag var lite nervös för. Så det var jätteskönt!!! Men resultatet var att min kropp bildar antikroppar mot mina egna hormoner i sköldkörteln så min ämnesomsättning är alldeles för låg. Det gjorde att jag fick svar på många av mina frågor... Så de fanns svar på varför jag varit så trött, vikten gått upp å ned som en berg o dalbana, humöret lika så... Så nu ska jag äta mediciner för resten av livet. Skulle tydligen bli en tuff tid de första innan man fått in rätt dosering och kroppen landat men sedan skulle det inte märkas mer än att man knaprar tabletter. Kunde dock tydligen ta väldigt lång tid innan man fått ordning på de. Ska vara på sjukhuset en dag i månaden i alla fall något år framöver... Har börjat med tabletterna och kan säga att hormonerna spelar mig värre spratt just nu än när jag var gravid... Känslig som ...
 
Adventsmys
I onsdags åkte våra små hjärtan till sin pappa och Tyra undrade sååå hur det skulle bli med adventspyntet så vi tjuvstartade och gjorde adventsfint redan förra helgen. Så mysigt att se deras förväntan och längtan inför jul! Blir ju inte samma sak i år när man inte har de små hemma hela tiden, men vem har sagt att man inte kan fira första advent i förväg/efterskott??? Ingen ide att sitta och tända adventsljusstaken i min ensamhet.
 
Ärligt eller artighetsfras?
Vet e fasen hur man ska svara? Jag har ju världens sämsta pokerface och har skitsvårt för att låtsas. Vet inte vad man ska svara när folk frågar "Hur är det?". Tror jag ska börja svara med en följdfråga. "Ska jag svara ärligt eller var det en artighetsfras?"
 
Mitt 30-årspartaj
Vet inte hur jag ska skriva för att det inte ska uppfattas fel... Är så jäkla besviken och ledsen. Hade sett fram emot ett riktigt kul 30-årskalas. Men så fyller man år två veckor innan jul och alla har fullt upp... Kunde inte mamma och pappa planerat mig lite bättre??? Ska jag "bli lidande" för att jag fyller år innan jul? De e ju inte direkt så jag valt de själv?? Fatta mig rätt nu... Jag förstår att det är mycket innan jul och de flesta förstår jag! Har ju själv hur mycket som helst uppbokat. Men när inte ens stora delar av min familj kommer "för det är så mycket innen jul"!!! Då blir jag besviken. Jag fyller liksom 30 en gång å jag har inte firat min födelsedag sedan jag fyllde 24 för alla har alltid så mycket att göra... De e ju ingen nyhet direkt att jag fyller 30 nu...
Just när man sett fram emot något å de inte blir så... Blir så jäkla ledsen...
 
 
Emma
2012-11-30 @ 21:51:20
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com

Massa kramar till dej gumman, knaprar oxå tabletter för sköldkörteln och kan trösta dej med att när dosen väl stämmer så känns allt mycket bättre och har du tur kan du ligga på samma dos, har jag gjort länge nu:) du kommer snart må mycket bättre! Ha nu en mysig 1a advent, kramar

Annelie Björk
2012-11-30 @ 23:10:51
URL: http://fricco.zoomin.se

Käkar också tabletter, levaxin, ha ha men jag märkte aldrig någon skillnad på humöret, det svänger ändå...

Frida
2012-12-01 @ 11:07:35

Tycker synd om dig som får stå ut med all denna ovisshet och prover! Hoppas det blir bättre för dig snart.
Min gynekolog upptäckte också att jag har antikroppar mot min sköldkörtel när de tog massa prover för att försöka få reda på varför jag inte blev gravid.
Så jag fick äta levaxin under ett år innan jag lyckades bli gravid och även under hela graviditeten. Samt gå och lämna blodprover en gång varje månad för att följa upp antikropparna.
Men det gick bra, bara ta en tablett varje morgon. :)

Tråkigt att många i din familj skyller på julen för att inte komma på ditt 30års kalas. De vet ju att du fyller 30 i år och hade kunnat planera julklappsinköp mm bättre för att vara med och fira dig!

Jag önskar dig en jätterolig fest!!
Kram Frida




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: