Tillbaka?

Tänkte komma tillbaka lite. Vet inte hur ofta eller hur det kommer bli. Adventskalendern har jag som sagt "avblåst" då jag inte vet hur mycket jag kommer hinna/orka blogga och jag vill inte ta på mig något som jag inte kan slutföra! Känns fel mot de företagen som skulle varit med samt mot er läsare! Men en lite uppdatering sedan sist...

Svadi (hästen) har kommit hem och han är supermysig (nästan jämnt). Han har en förkärlek till att rulla sig i leran och det är sådär... Men annars är han go! Har lite att jobba med då han inte är i trim direkt, men det kommer nog snart! Än så länge är det lite pussel att få ihop vardagen men det löser sig nog med tiden!

Vi var som sagt på sjukhuset med Ossian. Han fick sedan komma tillbaka och ta ett prov som misslyckades så det blev ytterligare en dag på sjukhuset men då lyckades det! En väldigt jobbig vecka väntade innan vi fick svaret. Som tur var så har inte Ossian Cystisk fibros!! Jag grät som lilleskutt samtidigt som jag inte kunde sluta skratta när vi fick svaret!!

I dag fick jag besked om mina senaste tester och jag har sk "aggresiva högrisk" cellförändringar. I januari blir det operation igen och jag har två val.
- Antingen tar jag bort ytterligare en bit av livmoderhalsen som är angripen och hoppas på att alla virus följer med. Det blir ju ett ganska litet ingrepp och möjligheten till fler barn finns. Nacdelen då är att risken är stor att det kommer tillbaka och att det ev sprider sig. Å kommer det då tillbaka blir det alt 2 ändå då de inte kan ta bort mer i så fall av livmoderhalsen.
- Alt 2 är att direkt ta bort hela livmodern. Nockdelen då är ju att chansen till fler barn är borta!! Samt att det görs via samma metod dom kejsarsnitt och det är ju verkligen min mardröm!... Tror jag tagit mitt beslut men jag funderar några gånger till!!!

Efter jul kommer jag att gå ned i tid på jobbet och det känns faktiskt kanon! Kortare dagar för barnen på förskolan!!! Kan ju inte bli bättre!

Tyras "premiärsittning" precis när han kom hem!