Vuxenpoäng

I dag har vi samlat vuxenpoäng. När man är i Vadstena måste man ju bara kolla på alla klosterbyggnader, ruiner mm mm. Jag har sagt att jag inte åker från Vadstena förens jag sett en nunna! Kan personligen inte riktigt förstå hur man kan avstå från så mycket i livet och viga sitt liv åt en tro. Men sen kanske jag har fel. De kanske är "moderna nunnor" som kan kombinera de olika världarna. Finns en butik i klostret som nunnorna driver så dit ska jag gå i morgon och hoppas att det finns någon trevlig nunna som vill förklara för mig.
Vi har som sagt kollat in klosterkyrkan, Birgittas kloster, klosterrutinerna från 1300-talet mm mm. Min enda tanke när vi var vid klosterruinerna var vilka jäkla häftiga kort man skulle kunna ta där. Mina medresenärer tröttnade dock direkt på mig när jag bad dem att posera =) Har även spanat in ett turisttåg vi ska åka med i morgon och en del shopping blev det också. Tyra har lekt morfar Anders och köpt sig en pipa =) I morgon blir det något kalas här i Vadstena med tivoli, shopping, grill, marknad, öltält mm
Förresten, dagens roligaste händelse enligt mig (dock inte enligt Fredrik) är ju att Fredrik blev fotograferad av en fartkamera! Å jag sa dessutom till honom 2 min innan att här är det kameror! Å vad jag mobbas med honom nu!!! =)
Petra
2011-07-01 @ 19:58:32

Fina bilder på din familj =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: