Melodifestaivalen 2011

Nu är det äntligen veckan då det drar igång och kvällspressen kommer ju följa cirkusen varenda dag! Allt från skandaler till repetitioner till klädchock. Många säger att det inte är kul längre och att melodifestivalen gjort sitt! Men nej nej nej!!!!! Älskar det!!! Kul tv underhållning, många nya bra låtar som kommer och framförällt tävlingsmomenten!! Så spännande! Har en gång i tiden varit och kollat på en deltävling live! Var ett gäng tjejer som var i Karlstad och kollade när vår klasskompis från gymnasiet Zara tävlade! Å det var sååå kul!!! Häftigt att se det live!!!

Nu på lördag är det dags igen! Startfältet är blandat! Hälften kända och hälften okända! Tror dock inte att detta kommer bli den bästa delfinalen direkt! Jag har svårt för både Dilba och Jenny Silver! Inte min grej direkt! Kommer ni håg Jenny Silver när hon stod och viftade med någon silvergrej på handen som såg ut som en stor jätte dildo??? Pernilla Andersson har heller inte gjort sån musik innan som jag gillar men får ju va lite snäll mot henne eftersom hon tar hand om min Dregen ;)
Danny är ju Danny och kommer säkert leverera någon popig danslåt som kommer spelas hela våren och sommaren i radio! De andra fyra är för mig helt nya namn! Så innan jag ens hört en enda låt så är min förhandstippning att danny går vidare!

Dilba-Try Again
Swingflly- Me and my drum
Jenny Silver-Something in Your Eyes
Jonas Mattson - On My Own
Le Kid- Oh My God
Rasmus Viberg- Social Butterfly
Pernilla Andersson- Desperados
Danny Saucedo-In the Club





Annelie
2011-01-31 @ 08:25:46
URL: http://Mammali.se

Jag är på din sida :) Har varit på ett gäng deltävlingar här i gbg, men i år blir det faktiskt genrepet till finalen ist! Jag och en vän passar på att ta en weekend i Sthlm med shopping, mat och skvaller :) Ska bli underbart med en riktig ego helg!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: