Massa underrubriker

Har masser jag tänkt skriva men kom inte på någon enande rubrik. Så det får bli ett gäng underrubriker :)

Trädgård
I går var mamma och "bonuspappa Anders" här och hjälpte oss i trädgården. Jag har velat göra iordning våra rabatter men kan inte ta i och gräva (gör för jäkla ont i magen, återkommer till det) så mamma erbjöd sig att hjälpa mig. Så jag planerade och hon planterade. Blev superfint! Tack så jättemycket mamma! Hon passade även på att förklara skillnaden mellan gräsmatta och stenplattor ;)


Fint va???

Kamera
Ser ni vilka hemska bilder, så skärpan är värdelös. Min älskade kamera är trasig. Det går inte att ställa in skärpan... Så i morgon blir det att åka till Skövde och lämna in den! Får låna Tyras lilla kamera undertiden. Kan ju liksom inte vara utan kamera!!!

Inbjudningar
Undrar vad som hänt med människor nu förtiden. Folk har blivit så nonchalanta (hur stavas det). Har vid flera tillfällen skickat ut inbjudningar till olika saker, stora som små, och bett dem att O.S.A senast ett visst datum och de flesta svarar inte ens... Gör man inte det om man får en inbjudan till någonting? Kräver absolut inte att någon ska vilja umgås eller komma på de saker jag bjuder in till. Men ett svar är väl inte för mycket begärt? Så man vet hur många man ska förbereda till mm. Tycker inte de spelar någon roll om det är en lekstund i trädgården eller om det är en "jävla nobelmiddag vi ska på" (internt skämt) man svarar i alla fall. Nu har jag spytt ur mig lite skit men jag tycker det hör till hyffs att svara! Så det så! Nu kommer jag skämmas nästa gång jag möter någon av dem som inte svarar men det är ju egentligen inte jag som ska göra det ;)

Samtal med chefen på Rabdido
I går var det dags för "medarbetarsamtal" för första gången med Rabdido. Blir alltid lite nervös när man ska prata med en chef och framförallt nu när jag själv känner att det inte blev som jag tänkt. När man blir anställd på Rabdido har de en riktlinje att man igenomsnitt ska ha en visning/vecka. Det har jag inte klarat denna våren, långt ifrån, å då blev jag lite nervös eftersom jag vet hur Partylite fungerar och tänkte att detta är något liknande. Men, vilka underbara människor det är på Rabdido. Fick så mycket positivt och stöttning istället för gnäll och "hot". Känner mig så taggad inför rea försäljningen och inför hösten!

REA på rabdido
På tisdag börjar stora sommarrean på Rabdido. Om någon är intresserad av att vara värdinna eller komma och kolla är det bara att säga till!

Mors dag
I dag är det mors dag och det är min första morsdag som tvåbarnsmor. Tyra och Fredrik hade varit och shoppat present till mig och Snuttan hade alldeles själv valt två fjärilar som jag skulle ha i rabatten tyckte hon. Passade ju perfekt nu när vi fått ordning. Hon är så underbar! Så nu sitter de små fjärilarna där ute och viftar på vingarna och jag ler varje gång jag ser dem.

Min mamma firade jag igår när hon var här. Hon fick en buske "amerikanska blåbär" som hon kan plantera i sin trädgård och förhoppningsvis kan hon få lite blåbär på dem.

Min mage
Efter jag blev snittad har jag inte återhämtat mig så fort som jag trodde det skulle gå. Ser på så många andra som är ute och härjar och rör sig precis som vanligt efter bara några veckor. Ossian är snart tre månader och jag har fortfarande superont i högra sidan av snittet när jag rör mig. För att inte prata om när jag nyser... Känner mig stel och öm som en gammal kärring. Ringde till mvc och frågade om det skulle vara så och så ont skulle det tydligen inte göra efter så lång tid, så på onsdag ska jag dit och kolla upp detta. Fattas ju bara att de får snitta mig igen och kolla vad som hänt...

Badsäsong?
Undrar just om det kommer att bli någon badsäsong i år? Det är ju så jäkla kallt ute!!! Men i fall det nu skulle råka bli lite sol och badväder har jag beställt baddräkt till mig... Min käre bror säger att jag blivit tant... Men jag tycker den baddräkten är supersnygg och den kan nog förvilla ögat lite så att man inte ser valkar och ärr riktigt lika mycket som i en bikini. Har i och för sig beställt en bikini också som jag kan ha där ingen ser mig :) (Det är inte juni än, så jag fick beställa dem. Å jag kan ju gärna inte bada naken bland folk, så jag var ju faktiskt tvungen att beställa dem :) )

Sara
2010-05-30 @ 21:47:52
URL: http://www.fnissis.blogspot.com

Tala om för din bror att om han hittar en TANT som har en så hot baddräkt på sig så vill jag ha bildbevis!!! ;-)



Visst har jag sagt att jag kommer på tisdag? Har för mig att jag skrev på fb...



Kram

Sara




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: