I dag avslutas tävlingen!


Nu är det sista chansen att delta i tävligen om ett presentkort på Lekvira!!! Snart stängs gissningsperioden, så passa på nu innan det är för sent! Vad har du att förlora? :)

Tävligen går ut på att tippa när våran lill* behagar komma ut och vinsten är alltså ett presentkort på LekVira.

Du deltar i tävlingen genom att gissa datum och klockslag och även svara på utslagsfrågan, hur mycket kommer den lill* att väga? svara i exakta gram.. Närmast vinner! Om flera skulle gissa rätt eller om flera gissar lika nära på födseln, går det på utslagsfrågan.

Tävligen går till på följande sätt. 

Du gör en kommentar i min blogg där du skriver i din gissning och din mailadress så att jag kan nå dig för en eventuell vinst.


Tävlingen pågår t.o.m 31/1. Detta för att de som känner mig inte ska kunna vänta med att gissa tills de vet att jag har åkt in och då kunna gissa. Jag kommer regelbundet att rapportera läget så ni vet hur det står till =) 

LYCKA TILL!

För er som vill ha lite info innan ni gissar:

Vi väntar nu vårat andra barn och har beräknat födelsedatum 31 mars. Med vårat första barn, Tyra, som föddes den 8/8-07 var det en ganska lugn graviditet. Men i v 30 lades jag in då jag började få värkar och min livmoderhals va något förkortad. Men vi klarade det och sen föddes Tyra på dag 39+0 alltså exakt en vecka innan beräknad.

Jag har en något förkortad livmoderhals efter operationer vilket kan betyda att chansen/risken för tidigare födsel ökar men är absolut inget "man kan lita på"

Tyras förlossningen i korta drag:
7/8
ca 14:30 slemproppen går

17:45 vattnet går när jag och Fredrik är och spelar minigolf i Hjo stadspark (och de va inte lite de kom heller)

18:30 e på koll på Förlossningen, inga värkar eller sammandragningar så vi blir hemskickade.

21:30 Värkarna startar men jag lyckas somna

8/8
01:30 vaknar av regelbundna värkar (var 3:e minut) Väcker Fredrik som får ringa in till förlossningen

02:30 blir inskrivna på förlossningen, har då oregelbundna värkar igen så jag får två alvedon och en insomningstablett.
Tar en dusch och går sen in och lägger oss.

07:00 Vaknar och är riktigt "bajsenödig" (trodde jag). Ringer på BM som säger att de e en liten bebis som vill ut inget annat. "Har jag öppnat mig något än då" frågar jag. "Ja du e fullt öppen och vi ser huvudet"
Så då var de bara att börja ta i.

07:36 är våran lilla Tyra född efter att vi fick lite hjälp. Hennes hjärtljud sjönk kraftigt och hon fick därför dras ut med tång. Men nu mår hon jättebra!

Tyra vägde 2770 gram när hon föddes. Båda jag och Fredrik vägde något sådant också när vi föddes.

Något jag missat som ni vill veta??? I så fall är det bara att fråga!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: