Mars

I morgon är det mars. Månaden med stort M. Månaden då jag ska bli två-barnsmor, månaden då Fredrik blir två-barnsfar, månaden då Tyra ska bli storasyster, månaden då vi får en fjärde familjemedlem (förhoppningsvis, om han inte bråkar ännu mer och vill ligga kvar till i april). Åh jag längtar så jag tror jag blir tokig!

Men ännu får han gärna ligga kvar. Efter den femtonde så är han välkommen :) Självklart innan också, men jag skulle vilja slutföra de visningar jag bokat in, få färdigt i hans rum, klippa mig den 9:e (första intrycket är viktigt, han ska ju inte behöva möte ett troll när han kommer ut :) ) och att vi hinner med Snuttans simskoleavslutning som är den 15:e.

Maria
I dag är det förövrigt Mariadagen. Så i dag har min mamma, jag och Tyra namnsdag. Vi heter alla tre Maria i andra namn och vi är ju inte direkt själva om de :) Så Grattis alla Marior :)

Å inte nog med de i dag är det 24 år sedan Olof Palme "mölades". För tre år sedan ringde jag till min mormor och sa:
- mormor, vet du vad. De har "mölat" en gubbe som heter Olof Palme. 
I bakgrunden hörs min pappa:
- De va väl inte de du skulle säga?
-Skulle jag säga då?
- Att du har fått något.
- Ja just de. Jag har fått en lillasyster också. Men de har "mölat" en gubbe som heter Olof Palme.

Det var tydligen inte så viktigt med min lillstrumpan då. FÖRLÅT syster! GRATTTTTTIS på födelsedagen!!!! Pussss på dig!!!!  
Annelie
2010-02-28 @ 14:27:38
URL: http://anneliecannervik.blogg.se/

har nog inte fattat hur nära det är... jag har bara 12 dagar kvar till BF så den lill* kan verkligen komma när som helst :) ska bli så mysigt!



Lycka till, till dig också!!

Sara
2010-02-28 @ 21:04:27
URL: http://www.fnissis.blogspot.com

Hihi, underbart med mölar-historien! Jag kommer ihåg att jag var skitsur på Olof Palme som var tvungen att dö just på min födelsedag, för det förstörde hela mitt kalas! Hade ju inga andra barn i släkten, bara vuxna och de pratade ju BARA om mordet.

Kram på dig!!!

Och tack för namnsdagshälsningen!!!

Annelie
2010-03-01 @ 20:37:47
URL: http://anneliecannervik.blogg.se/

skönt o höra att det finns fler som tänker som jag! har fått lite väl mycket kommentarer om att "barnen ska va hemma" senaste tiden att jag börjat fundera på om det är jag som tänker fel?! vi får se om och isf hur mycket Mira är hemma när bebisen kommer. det är ju så svårt att säga på förhand hur allt kommer att bli.



haha, ja kika på du! facebook blir nog snabbare uppdaterat kan jag tro :-) oftast känner jag ingenting men så kommer stunder då jag tror att - det kan nog vara ganska nära... men du har ju BF så nära så vem vet, ni kanske hinner först! Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: