Dag 6 - Min dag

Började dagen med att bli väckt av mina små! Så mysigt! I dag var det en späckad dag så det var bara att ge sig upp och börja dagen! Hade en mysfrukost med Snuttan och Plupp (fina smeknamn vi har på våra små) och tog kopp med Tassimochoklad, mitt nya "morgonmåste".

Efter frukosten var det dags att åka och försöka dölja de grå som börjar uppenbara sig på mitt huvud! Tyvärr börjar de bli alldeles för många så färgning är numera ett måste! Passade även på att klippa mig så nu ska jag väl vara redo för 2011.



Lunchen intogs hos min mor. Det bjöds på riktigt god mat! Mammas goa kotletter med potatis, sås och gele! Hade då en djup diskussion om hur lågt vissa vuxna människor tyvärr kan sjunka och hur blinda vissa föräldrar är och tror att deras "små barn" är så snälla och oskyldiga! Tror det är farligt att inte kunna se även sina barns delaktighet i saker!

Efter lunch var det dags att åka till läkaren igen. Denna gången för min skull. Läkaren var inte så jätteimponerad när infektionen i livmodern fortfarande inte släppt efter att ha käkat dubbla pencilinkurer i två omgångar! Så nu ska jag skickas vidare för mer undersökningar! Tycker det är så jäkla avslappnande och mysigt med alla dessa gynundersökningar, NOT!!! Fy fan rent ut sagt, finns det något värre???!!! Men det måste ju bli bra snart så det är väl bara att bita ihop!

Har även gjort något i dag som säkert 95 % av alla andra också gjort. Varit och handlat på maxi och jag kan säga att det var bilkö från den lilla nya rondellen vid Granngården ändå in i parkeringshuset (för er som vet vad jag pratar om förstår ni att det var en del) Att hitta parkering tog sin lilla tid.... Å det gick ju inte snabbare att handla direkt! Å vad griniga vissa folk är! De bara kör sitt race och bara blänger och muttrar om man står och plockar i något som någon annan ska ha... Jag stod vid drickorna när en dam i 50 års åldern kom och körde på min vagn och knuffade undan den med sin vagn för att sedan knuffa till mig så hon kom fram med sin vagn istället för att vänta tills jag var klar. Höll på att säga några väl valda ord men valde att le lite trevligt mot henne istället då hon bara blängde på mig och sa "hmmmm". Då kunde jag knappt hålla mig för skratt. Hon såg så vresig och tråkig ut! 

Efter en bra stund i affären med en del armbågsknuffar unnade vi oss lite vardagslyx. Köpte med mat hem från vårt favoritställe, Thai pak! Har ni ännu inte provat deras lunchbuffe på vardagar så GÖR DET!!! MUMMMMSSS! Kan ju berätta för er som inte vet det att jag bott på tvärgatan till Tai pak och gissa var jag åt mat då ibland.... eller rättare sagt, jämnt! 

Kvällen spenderas i soffan med mysbyxorna på och kollar på eldsjälsgalan och väntar på kvällens höjdpunkt, JAY SMITH!!! 

I mellan allt detta kom våra grannar in och berättade att de ska flytta den 1 april! Inte något vi ser fram emot då våra goa grannar är så mysiga! Förstår att de vill varva ned och inte orkar med stort hus och trädgård när man är 90+ men jag vill ändå ha dem kvar här!!! Kommer sakna dem!!!   



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: