Underbar dag!!!

I går hade vi en underbar dag!

Jobbet gick nästan perfekt! Jag slutade dock halv ett i går men kände att jag hade laddat upp mig så jag orkade hela den dagen :) Nu i dag är det lååååång dag med utv samtal. Hoppas på att det fungerar lika bra. Det jobbigaste på dagarna är matsituationerna. Hemma äter jag i lugn och ro och sen lägger i en kvart eller nått. Jag har märkt att jag har lättare att behålla maten då. På jobbet äter man fort för att sen skynd asig ut på rastvakt eller förbereda nästa lektion. Så då är det lite jobbigt, me det går!!!

På tal om jobb. Barnen kom på mig i går... Så nu vet dem att vi ska ha en liten bebis till. En av killarna i klassen sa högt och tydligt inför alla "när kommer din bebis?" Vad då? Frågade ju jag. " ja, du ska ju ha en bebis. Du har en bebis i magen. Det vet jag" Då blir man ganska ställd :) De e så söta!!!

Efter jobbet åkte jag och hämtade Tyra på dagis för att sen åka raka vägen in till simskolan. Hon blev ganska fundersam för när jag svängde av åt Skövde istället för att svänga hemmåt sa hon " Nej mamma! Vel (fel) håll!!" Tänk vilken koll de har! Hon är ju ändå bara 2 år! På simskolan gick det jättebra! Hon älskar att bada och är helt galen. Hoppas att Fredrik kan följa med någon dag. Då kan vi ta lite kort :) 

Efter simmet åkte vi och åt mat. Så mysigt och skönt att slippa laga mat i bland! Man bara säger vad man vill ha och efter en liten stund står det färdigt på bordet. Åh, man slipper disk :)  Sen var det Maxi som gällde. Dags för veckohandling! Måste ju berätta... Det blev nästan som en kulturkrock när jag och Fredrik precis hade träffats och skulle handla i hop för första gången!  Jag skrev min lista och så gick vi och handlade. Han blev svettigare och svettigare och frågade gång på gång... Är vi färdiga snart? Han berättade sen att han brukade gå och handla varje dag och bara handla till den måltiden han skulle laga just då. Jag som hade jobbat påica i 7 år tyckte det var ganska skönt att slippa springa i mataffären allt för ofta så jag STORhandlade någon gång i månaden och var sen bara och köpte till färskvaror när det behövdes :)

Hemma avslutades sen kvällen med ost, kex, vindruvor och Idol... Fel artist gick vidare!!!

Oj det blev ett långt inlägg!!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: